Kytujeme, tmelíme...
Jsou výrobci nabízející naprosto dokonale odlité díly stavebnice, kde stačí vzít lepidlo a skládat perfektně zapadající díly. Těch je bohužel menšina. Pro tento případ (krom dalších specifických) se neobejdeme u stavby modelu s modelářskými tmely.
Vzhledem k tomu, že čínský Dragon bohužel nepatří ke skupině "bezchybných", potřeboval jsem při stavbě řešit nějakou tu štěrbinu i schůdek.
Při výběru tmelu jsem vycházel z úvahy o vlastnostech výsledného produktu a na větší nerovnosti a plovhy jsem použil dvousložkový tmel.
Jeho namíchání je při tak titěrném množství trochu problém, protože výrobcem doporučené hodnoty tužidla se jen těžko v domácích podmínkách naměří. Tužidlo jsem tedy přidal do oka, jen aby se výsledná hmota mírně zbarvila.
Nanášení jsem provedl "špachtlí" vyrobenou z plastové karty a jen v takovém množství aby odpadla větší část nepříjemného broušení.
Na tmelených plochách se mi osvědčilo obnovit rytí již při mírném zaschnutí tmelu. Ryl jsem poněkud hlouběji - aby se po výsledném broušení toto rytí neodstranilo. Tam kde jsem počkal s rytím až po úplném vytvrzení jsem příliš neobstál.
Vytvrzený tmel jsem brousil pod vodou brusným papírem č.400 - č.800 - č.1200.
Na jemné spáry mezi horními a dolními plochami křídel a na spáry pod překrytem kokpitu - jednoduše tam, kde jsem nepotřeboval vysokou pevnost ale maximální vzlínavost, se osvědčil akrylátový tmel, který je při nanášení uživatelsky příjemnější a dá se ihned mokrou cestou upravit do výsledné podoby.